مردمک

دریچه ای رو به اجتماع

مردمک

دریچه ای رو به اجتماع

مردمک

خودنگاری های من در باب وقایع و عقاید

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

آخرین خاطره

چهارشنبه, ۲ بهمن ۱۳۹۲، ۱۱:۴۰ ق.ظ

بهمن ماه یادآور جدایی ام از کسی است که هم پدرم بود و هم آموزگارم و هم مونسم
در فیلم سخنرانی که از شب قبل از شهادت پدرم دارم این قصه را  نقل می کند که


حاجب قصیده ای درباره ی امام علی علیه السلام می سراید که در آن آورده بود

حاجب، اگر معامله ی حشر با علی است                      من ضامنم، تو هر چه بخواهی گناه کن

شب، حضرت علی(ع(را در خواب دید و قصیده اش را برای حضرت خواند تا به اینجا که رسید، از امام احساس ناراحتی کرد. حضرت به او فرمود: شعر را عوض کن و چنین بگوی.

حاجب، اگر معامله ی حشر با علی است                       شرم از رخ علی کن و کمتر گناه کن

  • عاطفه کریم الدینی

نظرات  (۱)

سلام
گاهی بی نام بودن بهتر است برای اظهار نظر کردن
چون همانطور که من بی طرفانه شما را قضاوت می کنم و اظهار نظر می کنم شما هم بی طرفانه می خوانید و شنوید و درگیر اسامی و القاب و مراتب نمی شوید
(گاهی شناخت، کلام را مقابل تعارف و احساس و دغدغه قرار میدهد)
کاش خلاصه فیلم را آپلود می کردید. حلاوت دیدن و شنیدن و درک کردن، از روایت کردن بیشتر است!
پاسخ:
از پیشنهادتون ممنونم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی